Miss Absent Minded is ook eens vrijgevig...

Gisteren reed ik klungelend mijn karretje de Delhaize uit, in een poging mijn dochter haar gezicht uit de zon te houden en onderwijl een bedelaar negerend (ja, zo ben ik). Ooit woonde ik midden in de stad en passeerde ik vaak drie keer per dag het kruispunt waar de mensen van Amnesty/WWF/AZG/... je aanspreken met de vraag of je niet maandelijks geld wil storten (maar daar kom je pas na een half uur achter). Ik werd dus vrij goed in 'nee' zeggen nog voor er mij iets gevraagd wordt, of in straal negeren als ik geen zin heb mijn geld uit te delen. Ik negeerde dus die mevrouw met haar bordje, maar zij negeerde mij niet. Ze maakte mij erop attent dat mijn bussen melk de grond op gedonderd waren. En toen ik mijn kar losliet om ze bij elkaar te rapen, riep ze dat mijn kar (met daarop mijn dochter in de maxi-cosi) aan het wegrollen was (of zoiets, ze sprak Frans). Heb haar uit eerlijke schaamte dan toch maar iets gegeven. Verder wijt ik mijn falende moederskills aan slaaptekort...

Reacties

Populaire posts